GoKarakters læringsmetode

Målrettet og effektiv læring

Tre trin til et succesfuldt læringsforløb

GoKarakters læringsmetode er udviklet i samarbejde med uddannede lærere og eksperter. Du sætter målene, og med løbende evaluering af undervisningen kan vi skræddersy det forløb, som passer til dig.


Bliv ringet op:

Indledende samtale

I din første undervisningstime skal du i samarbejde med din underviser sætte nogle klare mål for undervisningsforløbet. Det er vigtigt, at du sætter dig disse målsætninger, både for dig selv og for din underviser. Det kan nemlig være svært at have overblik over mål og ambitioner i et fag, som man føler, at man har svært ved selv at klare sig igennem. Med disse målsætninger, som I kan arbejde ud fra, kan vi give dig overblikket tilbage. Så snart du har fastsat dine målsætninger, kan underviseren planlægge et forløb, sådan at du til hver undervisningsgang får succesoplevelser, der kan motivere dig til det videre forløb.

Målrettet undervisning

Når du og din underviser har fundet ud af, hvad du lige præcis har brug for, så begynder din lektiehjælp. Typisk vil I arbejde med de samme emner, som du arbejder med i skolen. Hvis du har svært ved at sidde stille, kan det være en fordel at lave mere håndgribelige øvelser; og bare fordi du har svært ved at forstå noget, giver vores kompetente lektiehjælpere ikke op. Ofte skal tingene bare forklares på en anden - måske mere kreativ eller konkret - måde, for at du lettere kan forstå det. Det ved alle vores undervisere, og de vil gøre alt for, at du får det hele med.

Løbende rapportering

Hver gang du har haft besøg af din underviser, vil han eller hun udfylde en kort rapport om jeres arbejde. Rapporten er en super god idé, fordi det hjælper jer begge til at se de forskellige fremskridt i jeres arbejde - og fremskridt motiverer dig til dit fremtidlige arbejde. 

Desuden vil dine forældre have mulighed for at følge med i jeres arbejde: De vil kunne følge med i, hvordan du forbedrer dig undervejs, og hvordan det, der før var udfordrende og uoverskueligt, nu er blevet til forståelse og overblik.

Tidligere elev Emma Olsson

Jeg havde en tryg oplevelse, hvor min underviser hjalp mig med at planlægge præcis det forløb jeg havde brug for.

Emma OlssonGymnasieelev

Min underviser var engageret og altid til, at komme i kontakt med, selv kl. 1 om natten, når jeg sad og kæmpede med det sidste i min opgave.

Mads Løbner RudeGymnasieelev
Tidligere elev Mads Løbner Rude

Fremragende